Van de auteurs van de bestseller
"Leer beleggen als Warren Buffett".

Drie kansrijke China-aandelen

Categorie

Waar veel Europese en Amerikaanse beurzen de afgelopen jaren zijn gestegen is dat beeld in veel Aziatische landen totaal anders. De Chinese index bijvoorbeeld is in drie jaar tijd bijna gehalveerd.

Ondanks de zo fors gedaalde Chinese beursindex is de onderliggende tendens voor de Chinese economie onveranderd: de middenklasse groeit er gestaag door en wordt bovendien steeds welvarender. Wij selecteerden drie bedrijven die hier vermoedelijk nog heel wat jaren van zullen profiteren en die naar ons idee momenteel aantrekkelijk gewaardeerd zijn:

Bedrijf: Baidu (BIDU)
Huidige beurskoers: US $ 243,00
Geschatte intrinsieke waarde: US $ 358,-
Website: http://www.baidu.com

Bedrijf: Starbucks (SBUX)
Huidige beurskoers: US $ 48,85
Geschatte intrinsieke waarde: US $ 70,-
Website: https://www.starbucks.com

Bedrijf: Yum China (YUMC)
Huidige beurskoers: US $ 38,46
Geschatte intrinsieke waarde: US $ 62,- (opwaarts bijgesteld)
Website: http://www.yumchina.com

ValueSelections-analyses van deze drie bedrijven zijn via de ledenpagina beschikbaar (inloggen kan via het ValueSelections-logo bovenaan op de ValueSelections-website).

Baidu is de 'Google van China' met een monopolie op de markt van online zoekopdrachten. Uitgaande van een gelijkblijvende koers/winst-verhouding (die volgens ons heel redelijk is) mag een rendement worden verwacht in lijn met de groei van de winst per aandeel. Deze verwachte groei van de winst per aandeel ligt voor de komende jaren op zo'n 20% per jaar.

Starbucks is de bekende Amerikaanse koffieketen waarvan het aandeel uit de gratie is geraakt (value-beleggers zien dit dikwijls als een koopkans!). Momenteel is in China sprake van circa 3.300 Starbucks-filialen maar dit aantal zou op termijn ten minste op te schroeven moeten zijn tot 10.000. Naar ons idee hebben beleggers momenteel nauwelijks oog voor deze aantrekkelijk groeikans.

Yum China, in 2016 van Yum! Brands afgesplitst, is de grootste fastfoodketen van China en daar vooral bekend van de concepten Pizza Hut en KFC. Nieuwe filialen openen is erg lucratief: een nieuwe Pizza Hut-locatie bijvoorbeeld levert het eerste jaar al 50% rendement op. Wij achten Yum China in staat het huidige aantal filialen (circa 8.000) in tien jaar tijd ten minste te verdrievoudigen.

DISCLOSURE: Voor eigen rekening bezitten we aandelen Yum China.

Bedankt voor het lezen van dit artikel!

Onze populaire aandelenanalyseservice ValueSelections uitproberen? Ontvang onze maandelijkse analyses van drie aantrekkelijke value-aandelen in het vervolg zelf ook!

Gratis voorbeeldrapport downloaden